czwartek, 27 listopada 2014

Ciasto dyniowe - przepis






Jakiś czas temu obiecałam dodać przepis na ciasto dyniowe. 
Skorzystałam z jakiegoś przepisu z internetu, jednak dodałam swoje modyfikacje.


Kruszonka:
1/4 szklanki poszatkowanych migdałów
1,5 łyżki schłodzonego masła
2 łyżki cukru
1/2 łyżeczki cynamonu
1,5 łyżki mąki
Ciasto:
2 szklanki mąki pełnoziarnistej
1 łyżeczka sody
szczypta soli
2/3 szklanki cukru (brązowego)
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki zmielonej gałki muszkatołowej
1/2 szklanki rodzynek i żurawiny
1 szklanki puree z dyni 1/2 szklanki naturalnego miodu
1/3 łyżeczki aromatu waniliowego
1/3 szklanki jogurtu
1/4 szklanki oleju
2 jajka
Kruszonka:
1. Wymieszać razem mąkę, cynamon i cukier. Dodać masło i rozcierać palcami, aż powstanie kruszonka. Dodać migdały, wymieszać.
Ja zapomniałam wymieszać migdały i posypałam nimi wierzch ;) 
Ciasto:
2. W dużej misce wymieszać razem mąkę, sodę, sól, cukier, przyprawy, rodzynki i żurawinę. 
3. W drugiej misce wymieszać razem dynię, miód, aromat, jogurt, olej i jajka.
4. Do suchych składników dodać mokre i krótko wymieszać łyżką do zwilgotnienia składników.
5. Ciasto przełożyć do keksówki o wymiarach 30x12cm wyłożonej papierem do pieczenia, wierzch posypać kruszonką.
Piekłam w 180 stopniach piekłam przez 60 min.
Jednak po ok 15/20 min wyłączyłam termoobieg bo spiekło mi górę. 


Wyszło przepyszne ! 


10 komentarzy:

  1. Robię z podobnego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno smakowało smakowicie bo tak właśnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj smakowało ;) Zniknęło przez 1 dzień ;) I dodam że sama zjadłam jedynie dwa plasterki ;)

      Usuń
  3. www.meyonn.blogspot.com zapraszam, dopiero zaczynam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ostatnio dość często jem słodkości, z powrotem uzależniłam od słodkiego, ale jak takie przepisy widzę to nie mogę się oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt faktem przypiekł mi się wierzch ale było pyszne ;)

      Usuń
  5. Ten przepis jest świetny na to ciasto wyszło przepyszne dzięki wielkie.

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja nie wiedziałam co z dyni zrobić - obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie! ;) U mnie zniknęło w ciągu 1 dnia ;)

      Usuń

Dziękuję serdecznie za odwiedziny. ;)
Możesz liczyć na rewanż z mojej strony ;)